Algemene Ledenvergadering 2021

Op 22 april via Zoom

Het Quiltersgilde is een vereniging, zoals jullie allemaal weten, en een vereniging is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Een vereniging is verplicht te handelen volgens statuten, die notarieel zijn vastgelegd.

Volgens deze statuten is het bestuur verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen voor het gevoerde beleid. Dit doen wij tijdens onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Deze dient binnen 6 maanden na afloop van het verenigingsjaar plaats te vinden. Benoeming van bestuursleden gebeurt ook tijdens deze Algemene Ledenvergadering.

Het Quiltersgilde belegt deze vergadering traditiegetrouw in april. In 2020 kon dit niet vanwege Corona. We hebben toen in september de Algemene Ledenvergadering gehouden met een sterk versoberd programma, geen lunch en geen middagprogramma in de vorm van een lezing of trunk show.

Nu in 2021, hebben we besloten deze Algemene Ledenvergadering geheel digitaal te houden. Het is niet anders, vanwege Corona is elkaar fysiek ontmoeten nog steeds niet goed mogelijk. Dat is een geheel andere beleving en wat zullen we het missen dat we niet een gezellig praatje kunnen maken met elkaar onder het genot van een kop koffie en een lekker broodje. Ondanks het officiele karakter gaf deze dag altijd gelegenheid elkaar weer te zien en bij te praten.

Voordeel van de digitale vergadering is wel dat het heel makkelijk is je hierbij aan te sluiten. Wel dien je de software van ZOOM te downloaden, maar die is gratis. Alle jaarstukken en een handleiding over hoe ZOOM te gebruiken staan op het ledengedeelte van onze website.

Wellicht nu een goede gelegenheid om eens een kijkje in onze keuken te nemen? Geen reistijd, geen files maar gewoon vanuit je luie stoel.

Voel je welkom en meld je aan! We verwelkomen je graag op 22 april. Aanmelden kan  hier tot 15 april 2021.

0 antwoorden

Meepraten?