Ledendag 7 september workshop (5);Wagenwielen en Demonstraties

Wagenwiel van Joosje Drapers

Ledendag 7 september workshop (5);Wagenwielen en Demonstraties

24 juni.

De ledendag is volgeboekt. De mogelijkheid bestaat om je op te geven voor een reservelijst. Stuur dan een email naar jannie.debreuk@quiltersgilde.nl

Op 7 september 2019 organiseert het Quiltersgilde een speciale dag voor haar leden met workshops, lezingen, demonstraties en ruimte voor ontmoeting en inspiratie. De dag begint om 10.00 uur en vindt plaats in De Schakel, Oranjelaan 10 te Nijkerk. Op enkele minuten loopafstand van het treinstation en dichtbij een grote parkeergarage en het centrum.

Zowel ’s morgens als ’s middags vinden er workshops en lezingen plaats waarvoor je kunt inschrijven. Tussen de middag wordt een uitgebreide lunch geserveerd en doorlopend vinden demonstraties plaats en zijn de drie winkels geopend: en wel Carol Cox uit Utrecht, Quiltshop Leur uit Etten Leur en Wilma Karels uit Ede.

We willen graag dat iedereen naar huis gaat met een hoofd boordevol ideeën en herinneringen aan de leuke ontmoetingen met mede quilters.

Vandaag aandacht voor de workshop Wagenwielen en de doorlopende demonstraties.

Wagenwielen door Joosje Drapers

Wagenwielen (orange peel) naaien: een traditionele workshop waar ellips-vormen op de hand aan elkaar genaaid worden door Joosje Drapers. Ken je dit patroon al? Er zijn veel mooie plaatjes te vinden op Pinterest. Kom en laat Joosje je uitleggen dat het best te doen is om ronde vormen te patchen.

Wagenwiel- Joosje Drapers

Demonstraties en aanschuifworkshops

En of dat allemaal niet genoeg is zijn er ook nog doorlopende demonstraties en aanschuifworkshops.

  • Zo kun je aanschuiven aan het antieke quiltraam van Annemieke Reinholdt.
  • Maria Teeuwe laat je zien hoe je met latten je quilt kunt sandwichen.
  • Gerrie Schoonebeek legt de quilt-as-you-go techniek uit.
  • Nienke Smit en Jeanette Broer kunnen jullie alles vertellen over het Textiel Festival 2020 en wat daar allemaal voor gemaakt kan worden. Onder andere worden er vleugels gemaakt om in de Pieterskerk tentoon te stellen.
  • En zit je met een quilt- of patchworkprobleem? Leg het voor aan Gemma Versluys, redactiemedewerker van Quiltnieuws.
  • Liliane Suurenbroek is er met de Tucker Trimmer. Zij demonstreert deze handige liniaal waarmee je heel nauwkeurig blokken in inches kunt snijden en naaien zonder rekenwerk!

Een kleine Expositie en een Quiltcafé waar je elkaar kunt ontmoeten en je Facebookvriendinnen kunt spreken ontbreken ook niet. Al met al een volle dag waar voor elk wat wils te vinden is. Geen tijd om je te vervelen!

tot ziens op 7 september !

Rose-Anne de Haan

Comments

comments